E-ticaret ve Sosyal Medyada Akılda Kalın!

Nasıl mı?

Firmalar günümüzde akılda kalıcılıkları ile kendilerini ön planda tutabilmektedirler. Bunu yapabilmenin birkaç yolu bulunmaktadır.


Sosyal Medyayı Kullanmak

Müşterilerinizin firmanızı takip edip, etkileşimde bulunduğu sosyal medya bu konuda güçlü bir destekçi olacaktır.
Gün içerisinde yapılan paylaşımlar, görsel çalışmalar, sosyal medya kampanyaları gibi işlemler müşterilerinizin aklına yerleşmesi açısından etkili bir yol olacaktır.


Küçük Hediyelerle Mutluluk Dağıtın

Kişilerde alışveriş psikolojisi olarak almış olduğu ürün ile beraberinde hediye olarak ne alırım ya da ne alabiliyorum düşüncesi vardır.


E-ticaret sitenizde veya yapacağınızda hizmet kampanyasında müşterilerinize göndereceğiniz küçük hediyeler sizlere olumlu dönüş sağlatacaktır.


Marka Bilinirliğini Arttırın


Sosyal medya kullanımı ile sağlayacağımız ilk avantaj marka bilinirliğini artırmaktır. Marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra sosyal medya hesaplarından siteye müşteri çekmek de sosyal medyanın avantajlarındandır.


Dikkat çekmek ilk başta satışlarınızı arttırmayacaktır belki ama rakiplerimiz arasından fark edilmenizi sağlayacaktır. Fark edildikten sonra da, site özellikleriniz ile onları alışverişe ikna edebilmek elinizde.

New Bilişim Teknolojileri olarak bu aşamada sizin için her zaman en iyi özelliklere sahip siteleri yapmaya hazırız.


Kampanya Düzenleyin Sadık Takipçiler Kazanın

Müşteriye bizi tanıtmada etkili sosyal ağlar, müşteri güvenini sağlayacak şekilde dizayn edilmelidir. Müşterilerimizin dikkatini çekecek, özgün içerikler üretilmelidir.

Yılbaşı, anneler günü, sevgililer günü vs.. özel tarihler ile alakalı sosyal medyadan duyurulacak ya da sosyal medyadan kupon, kod gibi sosyal hesaplarımızı takip edenlere iltimas tanıyan kampanyalar düzenlenerek sosyal medya hesaplarımız için sadık takipçiler edinebiliriz.

Hedef Kitlenizi İyi Analiz Edin

Sosyal ağlarının neredeyse tamamında ölçümlenebilir bir altyapı mevcut bu sayede yapacağınız paylaşımların kimi ne şekilde etkilediğini, kendi hedef kitleniz ile arasındaki benzerlik ve farklılığa bakmanız, onları iyi analiz edebilmeniz ve içeriklerinizi bunun ekseninde oluşturmanız oldukça önemlidir.

Hangi saat aralıklarında ve hangi ürün, özellik, cümlelerle kimlere hitap ettiğimizi bilmemiz mesajlarımızın sahiplerine ulaşmasını sağlayacaktır.

Web Sitenizdeki Görseller Önemlidir

Ürün ve hizmet görselleriniz sitenizde ve sosyal hesaplarınızda etkisi bakımından birçok şeyden daha önemlidir. Size özel kaliteli ve sizi en iyi şekilde ifade eden görseller kullanmak kaliteli ve yaratıcı görünmeniz de etkili olacaktır.

New Bilişim Teknolojileri olarak bizler, web sitenizi tasarlarken kullanıcı kullanımının pratikliğinden hemen sonra görsel tasarımınıza da oldukça önem veriyoruz.


Aşırı Reklam Kullanmayın

Sosyal hesaplarda aşırı reklam kullanmamak gereklidir. Bunun aksi düşünülse de internet kullanıcıları sürekli sosyal hesaplarına müdahale eden reklamlardan artık çok sıkılmış durumdalar.

Dikkat çekecek, kararında bir reklam kampanyası yürütmek tanıtımımız açısında önemliyken bunu bıktırıcı bir şekilde yapmak marka için antipatik bir algı oluşturabilmektedir.

Hashtagler kullanın

Sosyal medya hesaplarında dikkat çekmek ve sektör içerisindeki markaları karşılaştırmak isteyen takipçileriniz için hashtagler kullanmak da sosyal medya hesaplarında yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir.

Sosyal Medya Pazarlama İçin İpuçları

⦁ Sosyal medya içerikleri bir plan çerçevesinde hazırlanmalıdır.
⦁ Sadık bir takipçi kitlesi oluşturmaya odaklanılmalı; gerçek kullanıcılar hedeflenmelidir.
⦁ İçerikler, hedef kitleyi ilgilendirmeli; ilgi çekici ve kaliteli görsellerle desteklenmelidir.
⦁ İçeriklerdeki metinlerde kullanılacak anahtar kelimeler için araştırma yapılmalıdır.
⦁ Rakiplerin sosyal medya etkinlikleri takip edilmelidir.
⦁ İçerik paylaşımları periyodik olarak yapılmalıdır.
⦁ İşletmenin temel kimliği korunmalı; bu konuda tutarlı davranılmalıdır.
⦁ Sosyal medya hesaplarından hedef kitlenin hoşuna gidebilecek dış bağlantılar veya içerikler paylaşılmalıdır.
⦁ Sosyal medya yardımıyla ulaşmak istenen hedefler belirlenmeli ve tüm yöntem ve stratejiler bu hedeflere göre tasarlanmalıdır.
⦁ Sosyal medya platformu; işletmenin yapısı, hedefleri ve kullanıcı tabanını temel alan bir yaklaşımla seçilmelidir.
⦁ Sosyal alışveriş, sosyal pazarlamanın bir uzantısıdır. Sosyal pazarlama, müşteriyi sosyal platformlara dahil eder. Sosyal alışveriş ise, alışveriş deneyimini tamamen sosyal medya platformlarına taşır.

E-Ticaret Yazılımları İçin Aranan Temel Özellikler

Yazılımı üreten firmanın çalıştığı barındırma [hosting] firmasının bu konuda en iyi firma olmasına dikkat etmesidir. Profesyonel olmayan hosting firmalarında yazılımınız ne kadar iyi olursa olsun birçok sorunla karşı karşıya kalmanız kaçınılmaz olacaktır. Düşük site hızı, güvenlik açıkları, sitenin kesintiye uğraması bu sorunlara örnek olarak gösterilebilir.

E-Ticarette alışveriş yapan müşterilere ait kullanılan bilgilerin ve değerli varlıkların korunması için, yazılımın güvenlik alt yapısının sorunsuz olması gerekir.

E-Ticaret Yazılımı kullanıcılarının farklı ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde esnek bir yapıya sahip olmalıdır.

Yazılım, ekran büyüklükleri farklı olan her cihazlara duyarlı olmalı ve iyi görünmelidir. Gerekirse mobil (küçük boyutlu) ve masaüstü (büyük boyutlu) cihazlardaki görünümü farklılaştırma özelliğine sahip olmalıdır.

E-Ticaret yazılımı tasarımı ile de öne çıkmaktadır. Ürün grubu ve sektöre göre farklı tasarımlara dönüştürülebilecek bir yapıya sahip olmalıdır. Tasarımlar firmaya göre özgünleştirilebilmelidir.

Yazılım, ödeme kredi kartı ile ödeme, mobil ödeme, kapıda nakit ve kredi kartı ile ödeme, Havale-Eft ile ödeme, teslimatta firma çalışanına ödeme gibi ödeme sistemlerine uyumlu olmalıdır.

Son olarak E-Ticaret Yazılımları yenilikleri bünyesine adapte edecek şekilde sürekli kendisini yenilemeli ve geliştirmelidir.

Mobil E-Ticaret

Mobil E-ticaret, akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlar üzerinden yapılan çevrimiçi satış işlemlerini içeren bir e-ticaret türüdür. M-ticaret olarak bilinmektedir. M-ticaret mobil alışveriş, mobil bankacılık ve mobil ödemeleri içerir. Mobil sohbet botları, işletmelere e-ticaret fırsatları da sunarak tüketicilerin şirketlerle sesli veya yazılı konuşma yoluyla işlem yapmalarını sağlar.

Pazarlamanın Bilinçaltı Etkisi Nöromarketing

Nöromarketing nedir? Renklerin psikolojisi satın alma kararlarını nasıl etkiler? Davranışsal pazarlama nasıl yapılır? Pazarlamanın bilinçaltı etkisi nöromarketing kavramına gelin, yakından bakalım!

Reklamların bilinçaltına etkisi, her zaman tartışılan bir konu… Nöromarketing (Neuromarketing) yani Nöropazarlama ise hedef kitlenin algılarını, satın alma kararlarını ve davranışlarını etkileyen bir pazarlama türü. Beynin nasıl çalıştığını ve nasıl karar verdiğini bilimsel tekniklerle ölçen Nöromarketing, insanların karar verme eğilimlerini bilimsel yol ile analiz etmeye ve insan davranışlarını anlamaya odaklanıyor.

Dijital pazarlama dünyası, insan beynini ve bilinçaltını etkileyen nöropazarlama yöntemleri gibi pek çok teknikten yararlanıyor. Dijital marketing uzmanları, bilinçaltının etki mekanizmalarını anlamak için duygusal olarak bağlantı kurma, dikkat çekme ve akılda kalıcılık unsurlarını kullanarak ürünlerini test ediyor. Dijital pazarlama için insan beyninin özellikleri, bu konulardaki arayışlarınıza ve testlerinize belli bir ölçüde yardımcı olabilir.

Marketing stratejilerimizle müşterinin gözünde nasıl algılanmak istiyoruz? İnsan beyninin pazarlama uyarıcılarına verdiği tepkiler neler? Beyin üzerinde yapılan son araştırmalar, satışları nasıl etkiler? E-posta pazarlama şirketi Myemma, dijital pazarlamacıların yatırım getirisini yükseltmeleri için insan beyninin tepkilerini, 12 Secrets Of The Human Brain To Use In Your Digital Marketing (Dijital Pazarlamanızda Kullanabileceğiniz İnsan Beyninin 12 Sırrı) adlı infografik çalışmasında yer veriyor.

Marketing ve İçgüdü


1. İçgüdüsel tepkilerimiz 3 saniye ya da daha az bir zamanda gerçekleşir.

2. Beyinde duygu süreci, bilinçli düşünce sürecinden 5 kat daha hızlı işlenir.

3. Duygular, mantıklı düşüncelere göre daha uzun süre hafızada kalır.

Konu başlığınız, ulaşmak istediğiniz kullancıların dijital pazarlama üzerine kurguladığınız e-postanızı açmasını sağlamaktadır.Yukarıda bahsi geçen üç seçeneği, e-mail pazarlama için kullanabilirsiniz. Heyecan yaratan, acil izlenimi veren ve düşük seviyede stress verebilecek kelimeleri seçebilirsiniz.

4. Beynimiz görsel olanı, yazılı metine göre 60 bin kat daha hızlı işler.

5. Beynimizin işlediği verilerin %90’ı görsel.

6. Görsel içeren metinleri, sadece metin olan yazılara göre daha iyi kavrayıp hatırlıyoruz.

7. İnsanoğlu, doğduğundan beri insan yüzünü çok iyi şekilde tanıyıp tanımlayabilecek bir beyin donanımına sahiptir.

8. Beynin görselleri işleyen bölümü, duyguları işleyen bölümün yanı başında yer almaktadır.

9. Tüm yüz görselleri dikkatimizi çeker ancak bebek yüzleri, duygusal alıcıları devreye sokar.

Artık gelen kutumuzu okumuyoruz, tarıyoruz. E-posta pazarlamanızı hiç bir metin olmadan yaptığınızı düşünün. Eğer sadece görseller ile bir hikaye oluşturabiliyor ve duygu yaratabiliyorsanız, doğru yoldasınız.

Dijital Pazarlamada Renklerin Psikolojisi

10. Bir ürün hakkındaki hislerimizin %62-90’ı, sadece renk seçimiyle belirlenir.

11. Sarı renk, beynin endişe merkezini uyarmaktadır.

12. Mavi renk ise beyinde güven hissini oluşturur.

Her hedef kitlesi farklıdır. bu yüzden hangi renge kimin, nasıl tepki vereceğini keşfetmek için bazı testler yapabilirsiniz. Kim bilir, belki hiç ummadığınız bir renk, örneğin menekşe moru, dijital pazarlamanızı dönüştürebilir.

E-ticaret ve Sosyal Medyanın önemi Covid-19 ile birlikte  arttı. New Bilişim Teknolojileri olarak bizlerde  yaptığımız web ve e-ticaret sitelerine büyük önem  vermekteyiz. Bu konuda bir projeniz olursa 0 212 854 00 54 numaralı telefonumuzdan veya internet sitemizden bizlere 7/24 ulaşabilirsiniz.

New Bilişim Teknolojileri olarak bizler de Coronavirus için sorumluluklarımızı yerine getiriyor ve Maske takıp sosyal mesafeye dikkat ediyoruz. Sizlerde kendinizin ve Dünyamızın  sağlığı için üzerinize düşeni yapın.

 

1
Size nasıl yardımcı olabiliriz ?
Powered by