E-Ticaret’e Girmek ve Sanal Mağaza Açmak için Püf Noktaları

Günümüzde akıllı telefonların yaygınlaşması, internete her yerde erişim olması, insanların oturduğu yerden alışveriş yapmayı sevmesi, dağıtım ağının genişlemesi, pandemi gibi zamanlarda dışarı çıkmadan alışveriş ihtiyaçlarını görmek istemesi gibi birçok neden sanal mağazaların önünü açtı.

Bunlarla birlikte sanal dünyadaki ticari işlemlerin sayısı ve oranı giderek artıyor. Kullanıcıların internet satıcılarına olan güveninin artması, sanal ortamın alışveriş için daha çok tercih edilmesi, ekonomik olması ve gerçek mağazalara oranla indirimlerin daha çok olması  E-ticareti ön plana çıkarıyor.

Mevcut dükkanlarındaki faaliyete devam eden firmalar, E-Ticaret sitesi açarak ekstra müşteriler edinebiliyor. Tüketicilerin sanal mağazalara yönelmesi, mağaza sahiplerini ve yeni sanal mağaza kurmak isteyenleri cezbediyor. Sanal mağaza açmak maliyet açısından hem maliyetsiz, hem de isteyenlere birkaç tıklama kadar kolay bir çözüm olarak görülüyor.

Eğer sizde e-ticarete atılmak ve sanal mağaza açmak, bu konularda bilgi almak istiyorsanız bu yazımız tam size göre.

İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Hızlı dijitalleşmenin bir gelişimi olan online satış firma ile son kullanıcıyı buluşturan en önemli araçlardan biri durumunda. Ülkemizde e-ticaret sistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya çoktan  başladı. Sizde bunların arasında yer alıyorsanız bilmeniz gereken birkaç şey var;

– İnternetten Satış Yapmak Neden Önemlidir?

İnternet üzerinden satış yapmak isteyip sektöre giren işletme sayısının artması online satış alanındaki ürün çeşitliliğini de artırdı. Her gün yeni ürünlerin piyasaya inmesiyle birlikte ürün çeşitliliği ve internet satış oranlarında artış gözlendi. Her ürünün internetten aranma ve satılma oranı böylece yükselirken sektör fark etmeksizin e-ticaret sitelerinin pazarda yer alma ve büyüme olasılığı yükseldi.

– İnternet Üzerinden Nasıl Satış Yapılır?

E-ticaret pek çok yöntemi bir arada kullanabilmenizi mümkün kılan özgür bir alandır. Bu alanı dilediğiniz gibi büyütmek ve geliştirmek için izlemeniz gereken yolları şu şekilde sıralayabiliriz;

• İş planınızı yapmakla işe başlayın
• İş fikrinizi ve sektörünüzü belirleyin
• Vergi mükellefi olun
• Belirli bir bütçe planlaması yapın
• E-ticaret siteniz için güvenli bir yazılım seçin
• Sitenize zaman ayırarak ürünlerinizi sergileyin
• Ürünlerinizi pazarlayacağınız alanları keşfedin
• Sosyal medyanın gücünü yanınıza alın
• Ürünlerinizi farklı kanallarda satışa sunun
• Farklı ödeme yöntemleri ile son kullanıcıyı karşılayın
• Kargo fırsatları ile satın almaları tetikleyin

– İnternetten Online e ticaret Yapmak için Şirket Kurulumu

E-ticarete yeni başlayacak olanlar için öncelikle eğer bir işletme sahibiyseniz yeni bir firma kurmanıza gerek yoktur. Bir firmanız yoksa eğer internetten satış için şirket kurmanız gerekir. İnternet üzerinden satış için şahıs şirketi ya da limited şirket kurabilirsiniz.

Şirket kurulum aşamasında ya da öncesinde e-ticaret siteniz için iş planınızı yapabilir, sitenizi ürün satışına hazır hale getirebilirsiniz.

– İnternetten Satış Yapmak için Profesyonel E-ticaret Yazılımı

Güvenli bir e-ticaret yazılım sağlayıcısı seçmeniz sitenizin kesintisiz hizmet vermesini sağlar. Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz.

New Bilişim Teknolojileri olarak biz, e-ticaret konusundaki deneyimimiz ile size en iyi hizmeti sunmaya ve sizi rakiplerinizden bir adım daha öne çıkarmaya hazırız.

E-ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken pek çok önemli nokta vardır. Tecrübelerimiz doğrultusunda, bir e-ticaret paketinde bulunması gereken özellikler arasında aşağıdaki gibi pek çok madde sayılabilir.

• Panel eğitim desteği
• Donanımlı teknik destek
• Farklı ödeme seçenekleri
• Sektöre uygun ve mobil uyumlu tasarım
• Farklı pazarlama araçları
• Arama motoru optimizasyonları
• Kargo yönetimi ve avantajları
• Entegrasyon çözümleri

– Sanal Satış için İşinize Uygun Domain Seçimi

Dijitalleşme sürecinde e-ticaret konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları doğru analiz etmek önemlidir.

E-ticaret sitenizin yazılımından sonra bir alan adı (domain) ve hosting ihtiyacınız vardır.

Alan adı (domain) kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu (hosting) ise sitenizi kurmak ve internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız alandır. SSL sertifikası ise bir web sitesinin kimliğini doğrulayan dijital bir sertifikadır.

E-ticaret sitenizin SSL sertifikasına sahip olması web sitenizin kimliğini ve varlığını kabul eden, site ziyaretçilerine güven veren bir sertifikadır. Tümüne tek tek ücret ödeyerek sahip olabileceğiniz gibi bir e-ticaret paketiyle tümüne sahip olabilirsiniz.

– İnternetten Ürün Satışı Nasıl Yapılır ve Alanları Nelerdir?

Ürünlerinizi pazarlamak için pek çok yöntemi bir arada kullanabilirsiniz. Dropshipping (stoksuz satış) yöntemini kullanabilir, farklı pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Fiziki mağazanızdaki ürünleri sanal mağaza alanına taşıyarak satışa sunabilirsiniz.

 

Sanal Mağaza Açma Aşamalarını Özetlersek

• Firmanıza ait vergi levhanızın olması zaruridir. Herhangi bir vergi levhasına sahip olmadığınız takdirde sanal mağazacılık için gerekli diğer şartlardan olan sanal pos sahibi olamaz aynı zamanda talep edilen ürünün ulaşmasını sağlayacak kargo firmaları ile de özel gönderim fiyatlarından yararlanamazsınız. Bu nedenle vergi levhanızı almak için ilk olarak bir şirket açmanız gerekecektir. 

Sanal pos kaydınız olması gerekmektedir.

Banka hesabınızın bulunması gerekmektedir.

Domain sahibi olmanız gerekmektedir. Domain bilindiği üzere sitenize koymuş olduğunuz ad ve sitenize ait uzantı yani site adresidir. Domain satın almak konusunda akılda kalıcı olmasına özen göstermelisiniz.

• E-ticaret alt yapıları seçmeniz web site kontrolünüzü yapmanız için oldukça önemlidir. Bunu yaparken e-ticaret alt yapısı seçerken ücretli alt yapıları seçmeniz oldukça önemlidir. Çünkü bu alt yapılar diğerlerine nazaran daha güvenli bir şekilde çalışmakta ve bu da müşteri güvenliğinizi sağlamaktadır.

Sanal Mağaza Açmanın Avantajları Ve Dezavantajları Nelerdir?

Sanal Mağaza Açmak Neden Avantajlıdır?

Maliyetlerin Düşük Olması: Sanal mağaza açmanın maliyeti normal mağazalara göre daha düşüktür. Kira ve dekorasyon masrafı yoktur. Sadece yazılım giderleri çıkacaktır ki bu giderler, klasik mağaza giderleri ile kıyaslanamayacak derecede azdır.

Sınırsız Satış İmkanı: Sanal mağaza da tatil günleri de dahil olmak üzere 24 saat satış yapabilmektedir. Normal dükkanların açılış ve kapanış saatleri bulunmaktadır. Gece yarısı dahi sanal mağazalar satış yapmaktadır. Hatta yapılan araştırmalar, bazı ürünlerin gündüz saatleri dışında daha çok satıldığını göstermiştir.

Kısa Sürede Ürüne Ulaşma: E-Ticaret sitelerinde ürün alma süreci oldukça kısadır. Sepete ekleme ve ödeme işlemleri ile işlem tamamlanmaktadır. Dükkana gitmek için üşenen müşterilerin büyük çoğunluğu ihtiyaçlarını, kapıda kargo seçeneğini kullanarak internetten almaktadır. 

Alan Sıkıntısı Yok: Normal dükkanlarda yer sıkıntısı bulunur. Dükkanın bir kısmı depoya, bir kısmı da ödeme bölümüne ayrılır. Bu nedene her ürünün dükkana koyulması mümkün değildir. Koyulan ürünlerin adet sayısı da kısıtlıdır. Ancak sanal mağaza açmak için alana ihtiyaç yoktur. Alan problemi olmadığından aynı anda binlerce ürün satışa sunulabilir.

Kıyaslama İmkanı: Sanal mağazada müşterilere kıyaslama imkanı sunulur. Müşteri beğendiği bir ürünü yine onlarca ürün ile hızlıca kıyaslayabilir ve karara varabilir. Mağazacılıkta müşterileri kıyaslama yapamadıklarında ürünü almaktan vazgeçebilirler.

Dükkan Giderlerinin Olmaması: Dükkan kirası, dükkan vergileri, işçi masrafları, elektrik ve aydınlatma ücretleri gibi birçok gider, minimum seviyeye düşer. Bu durum ürünün fiyatlarına da yansır ve daha düşük fiyatlarla daha fazla kar elde edilebilir. Ayrıca, ürün fiyatları düşünce müşteri sayısında gözle görülür bir artış sağlanır. Böylece sanal mağaza açmanın avantajları arasında müşterilerin en çok belirttiği durumlar arasında yerini almaktadır.

Geniş Kitleye Ulaşım Sağlayabilmek: Sabit bir mağaza ne kadar iyi iş yaparsa yapsın hitap ettiği kitle sayısı bellidir.  Ancak sanal mağaza tüm ülkedeki müşterilere yöneliktir ve sınırları zorlayan bir yapısı bulunur.

Sanal Mağaza Açmak Neden Dezavantajlıdır?

• Klasik mağazacılıkta, satış görevlisi müşteri ile iletişime geçerek ürünü tanıtma ve pazarlama imkanına sahiptir. İkna kabiliyeti yüksek olanlar bu yeteneğini iyi kullanırlar. Ancak sanal mağazada, metinler üzerinden ürünü tanıtmak zorunda kalınmaktadır.

• Müşteriler için ürünü alma sürecinde dokunmak, incelemek ve denemek gibi kriterler önemlidir. Sanal mağazada bulunan bir ürünü yeterince inceleyemeyen müşterilerin ikna olması zordur. Sanal mağaza kurmak bu açıdan olumsuzdur. Müşteriler, kalite ve görüntü noktasında kararsız kaldıklarında ürünü almaktan vazgeçmektedirler.

• Kargo sürelerinin caydırıcı özelliği bulunmaktadır. Müşteri, sabır edemeyeceği sürede ulaşacağını düşündüğü ürünü almayacaktır. “Aynı gün kargoda” ibareli ürünlerin daha çok tercih edilmesi bu durumu desteklemektedir. Günümüzde kargo firmaların gelişmişliği ile bu dezavantaj biraz aşılmıştır. Sanal mağaza kurmak ve yönetmek; yeni nesil kargo faaliyetleri ile daha kolaydır.

• Müşterileriler aldıkları bir ürünü beğenmediklerinde ya da farklı sebeplerle iade etmek istediklerinde sanal mağazada rahat olabilmektedir. Klasik mağazalarda, özellikle düşük fiyatlı ürünlerde, iade için çekinen müşteriler sanal mağazada hiç düşünmeden iade hakkını kullanabilmektedir. Sanal mağaza açmanın dezavantajları arasında birçok müşteri tarafından en önemlisi olarak gösterilmektedir.

• Son yıllarda E-Ticaret firmalarında kullanılan kredi kartlarında güvenlik problemlerinin çıkması, bazı müşterileri internetten alışveriş yapmaya uzaklaştırmıştır. 3D yöntemi ile bir nebze güven tazelense de hala internet alışverişinden çekinenlerin sayısı oldukça fazladır. Sanal mağaza kurmak isteyenlere online ödeme sistemleri birçok güvenlik hizmeti vermektedir.

Sanal Magaza Açmak İsteyenlere Öneriler

– Sanal mağaza adresinizi çevreniz ile paylaşın

Artık sıkı bir internet kullanıcısının facebook, twitter, google + ve yeni bir mecra olan pinterest hesapları bulunuyor. Kendi sahip olduğunuz bu sosyal ağ hesapları üzerinden siteniz ile ilgili bilgileri ve ürünleri paylaşın. 


– Google Adwords ve Facebook Reklamlarını Kullanın

Dünyanın arama devi Google, kendi ağı üzerinden reklam vermeye imkan sağlayan Adwords yapısı ile tanışın. Direkt olarak sattığınız ürünü arayan ziyaretçilere bu reklam ağları sayesinde ulaşabilir, ölçeklediğiniz planlara rahatlıkla kısa zamanda ulaşabilirsiniz. Ayrıca sitenizin ziyaretçi sayıları da hızlı bir şekilde artabilir. Aynı şekilde dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook üzerinde, üyeler yaptığı işi, tuttuğu takımı, yaşını v.s. paylaşıyor ve bu veriler reklam verenler için tam olarak istenilen kişilere ulaşılmasına imkan sağlıyor.

– Sürprizler, Yeni Fikirler ve Ürünler Üretin

Sitenize üye olana, veya mail listenize abone olanlara hediye çekleri dağıtacağınızı duyurun. Sosyal medya üzerinden bu şekilde kampanyalar düzenleyin. Üyelerinize veya sitenizden düzenli şekilde alışveriş yapan kişileri ödüllendirin.

Sattığınız ürüne göre sosyal mecrada bir pazarınız bulunuyorsa, bu pazara hükmeden sitelere veya blog yazarlarına ücretsiz deneme ürünleri gönderin. Ürünleri inceleyerek siteniz ve satılan ürün hakkında yazılar yazmasını rica edin. 

Satın alınan ürünlerin yanında küçük hediyeler gönderin. Bu hediyeyi alan müşteri, kesinlikle sizi twitter hesabından facebook duvarından övücü bir yazı ile ödüllendirecektir.

– İnfografik ve Sosyal Medya Paylaşımları Hazırlayın

İnfografik belirli bir bilgiyi insanlara anlaşılır bir şekilde aktarabilmek için en akıllıca yollardan biridir. Ayrıca sosyal medya üzerinde çok hızlı paylaşılan bir araçtır. Örneğin internetten ayakkabı satmak istiyorsanız, farklı bölgelere göre değişen km olarak uzunlukların nasıl değiştiğini gösteren görseller ile beslenen bir infografik hazırlayabilirsiniz. Sitenizin logoları ve adreslerini de içeren bir infografik olmalı ki paylaşıldığında sitenizi ziyaretçi olarak geri besleyebilmeli.

– Videoları Benimseyin

Satış toplamak veya popüler ürünlerinizin daha hızlı bir şekilde pazarlanabilmesi için video yayınları yapın. Ürünlerinizin kullanımı, kurulumu ile ilgili videolar paylaşmayı da ihmal etmeyin.

– Bir Blog Kurun ve İçerik Üretin

İçerik pazarlayın, yani kaliteli içerikler hazırlayarak, sitenize gelen ziyaretçileri içerik detaylarınızdan satış sayfanıza yönlendirin. İçeriğinizin kalitesinden ödün vermeyin, okunaklı yazılar ve çekici görseller kullanmaya dikkat edin. Sektördeki birçok e-ticaret sitenin bir de e-ticaret bloğu bulunmakta ve ürünleri ile ilgili kaliteli içerikler sunmaktadır.

– Kartvizit Yaptırın

Sitenizin tasarımı ile uyumlu, sattığınız ürünleri benimseyen bir kartvizit oluşturun. Bu kartvizitleri sürekli insanlar ile paylaşın, etkinliklerde tanıştığınız kişilere dağıtın.

– Kampanyalar, Hediye Çekleri ve Bedava Kargo

İnsanların hediye çekine dayanılmaz bir sevgisi var. Kampanyalar oluştururken hediye çekleri hızlı bir geri dönüş alabileceğiniz yöntemdir. Bunun yanında “Kargo Bedava” kampanyaları da müşteriler için oldukça ilgili çekicidir. Bir ürüne %10 indirim yapmaktansa kargo bedava yaparak indirim yüzdesini %5 veya %4 değerine çekebilirsiniz.

 

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Popüler fotoğraf ve video paylaşım sitesi Instagram’ın hızlı büyümesi devam ediyor. 

Ülkemizde de oldukça aktif kullanılan instagram firmaların, markaların, küçük butiklerin ve Instagram üzerinden satış yapmak isteyen genç girişimcilerin ister istemez iştahını kabartıyor. Peki instagram üzerinden satış yapmak için gerekenler nelerdir, nasıl yapılır, herhangi bir cezası var mıdır?

Instagramda Satış Yapmanın Püf Noktaları  ve Dikkat Edilmesi Gerekenler 


1. Instagram hesabınız kurumsal niteliğe sahip olmalı

Tabi ki henüz Instagramda işletmeler için Facebookda olduğu gibi bir kurumsal hesap (business account) mantığı ne yazık ki bulunmuyor.

E-ticaret siteniz, işletmeniz veya instagramda ürün satmak için kişisel hesabınızdan farklı olan bir hesap oluşturmanız yeterli. Bu hesap üzerinden yapacağınız paylaşımlarınızda kurumsal ama samimi bir dil kullanmaya önem göstermelisiniz.

2. Etkileyici görseller kullanın

Kimse kötü ve kalitesiz resimleri beğenmek istemez. Doğal olarak da beğenilmeyen ve ilgi görmeyen resimler ile videolar, ister istemez çok daha az gösterim alır. Hangi resimlerin daha çok ilgi gördüğünü geriye dönük paylaşımlarınızı analiz ederek bulabilir ve bu tip paylaşımları tercih edebilirsiniz. Bu instagram satış arttırma tekniğini doğru kullanmanız satışlarınızı ciddi oranda arttıracaktır.

3. Doğru ve çok kullanılan #hashtag’leri ekleyin

Hashtag eklerken Instagramda daha önce bu hashtaglerin ne kadar kullanıldığını görebildiğiniz için, çok kullanılan fakat alakalı hashtagleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

4. E-ticaret sitenize girmeye teşvik edin

Profilinizde ve paylaşımlarınızda mutlaka satışa sunduğunuz ürünlere ulaşabilecekleri e-ticaret sitenizi belirtin. Eğer e-ticaret siteniz yok ise en azından web sitenizi eklemeyi unutmayın.

Henüz e-ticaret sitenizi kurmadıysanız e-ticaret paketlerimize bir göz atmanızı öneririz.

Unutulmaması gereken bir konu da Instagramın paylaşımlara tıklanabilir bir link koymadığıdır. 

5. Düşük bütçeler ile reklam yapmaya başlayın.

Instagram, Facebook tarafından satın alındıktan sonra artık Facebook Ads üzerinden Instagramda da reklam verebiliyorsunuz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Instagramda satışa sunduğunuz ürünlere ait güzel görselleri reklam vererek öne çıkarabilirsiniz.

Instagramdan ürün satmak için başladığım işimi nasıl büyütebilirim?Nasıl ilerlemeliyim ?

Başlangıç için takipçilerinize satın alma seçeneği olarak sadece Kapıda Ödeme ve Havale seçeneği sunmanız elbette yeterli olacaktır. Belirli bir müşteri kitlesine erişmek adına bu seçenekler işinizi görecektir. Fakat unutmamanız gereken en önemli nokta online satış alanında ilerlemek adına, Instagramdan ürün satışı hiçbir zaman tek satış kanalınız olmamalıdır. Facebook, twitter gibi diğer platformları da kullanmalı ve kendi markanıza kendi e-ticaret sitesi yatırımı yapmalısınız.

Nelere ihtiyaç duyacağım ?

İlk başlarda oldukça maliyetli görünen bu durum belirli bir müşteri kitlesine eriştikten sonra ve günlük 3-5 siparişe ulaştığınızda daha olası bir hal alacaktır. 

Marka bilinirliğiniz arttıkça daha fazla ziyaretçi çekmeye başlayacaksınız ve bu artan ziyaretçi sayısı “farklı müşteri ihtyaçları ve talepleri” gibi çok önemli bir konuyu da beraberinde getirecektir. Taksitli satış, farklı kargo seçenekleri, promosyon kullanımı vs. gibi özellikler, online satış seven kişiler tarafından en çok aranan özellikler olup, aynı zamanda siteden alışveriş yaparak mı yoksa yapmadan mı ayrılacakları konusunda karar vermelerini sağlayan en önemli etkenlerdendir.

 

New Bilişim Teknolojileri olarak e-ticaret yapmak isteyenlere en kullanışlı ve tercih edilen web sayfalarını ve desteğini sunuyoruz. Kurumunuz ile siz de bu hizmetlerimizden faydalanmak isterseniz bize ulaşabilirsiniz. New Bilişim Teknolojileri olarak   0 212 854 00 54 numaralı telefonumuzdan veya internet sitemizden bizlere 7/24 ulaşabilirsiniz.

New Bilişim Teknolojileri olarak bizler de Coronavirus için sorumluluklarımızı yerine getiriyor ve Maske takıp sosyal mesafeye dikkat ediyoruz. Lütfen sizlerde kendinizin ve Dünyamızın  sağlığı için üzerinize düşeni yapın.

 

Open chat
1
Size nasıl yardımcı olabiliriz ?