Yapay Zekâ Devrimi – Şirketler Bundan Nasıl Yararlanabilir?

Yapay zekânın şirketiniz için  değeri nedir ve  nasıl yararlanabilirsiniz?

Yapay zekânın ortaya çıkardığı fırsatlardan yararlanmak isteyen şirket sahibi ve liderler şu soruları soruyor:

  • Yatırımlarımızı nereye yönlendirmeliyiz ?
  • Daha iyi performans göstermek için ne gibi becerilere ihtiyacımız var? 
  • Yapay zekânın şirketim üzerindeki etkisi ne olacak? 
  • Yapay zeka devrimi iş modelimiz için bir tehdit oluşturuyor mu?

Bu sorular, şirketlerin yapay zekâ yatırımlarına ve gelişimlerine yönelik olarak net ve sağlam iş vakaları oluşturmalarını sağlayacak raporlarda ele alınması gereken stratejik sorulardır.

PwC analizin yaptığı araştırmaya göre  şirketlerde yapay zeka kullanım verileri;

~300
Çalışma yapay zeka kullanılan yaklaşık 300 uygulamayı ele alarak yapıldı

15,7 trilyon $
2030’a kadar küresel ekonomiye potansiyel katkı

%26
2030 yılına kadar yapay zekâ ile yerel ekonomilerde beklenen büyüme

Bu rapor için hazırlanan analiz, bölgesel ekonomiler ve dünya çapında sekiz ticari sektör dahil yapay zekânın 2030 yılına kadar ortaya çıkaracağı ekonomik potansiyeli belirliyor.

Yapay Zekâ Etki Endeksi aracılığıyla, kişiselleştirme, kalite ve işlevsellik alanlarındaki iyileşmelerin 300 yapay zekâ kullanımı vakasında değeri, seçimleri ve talebi nasıl geliştirebileceği ve dönüşüm ve değişimin ne kadar hızlı bir şekilde kök salabileceği üzerinde durulmuş. Araştırmanın diğer kilit unsurları, ayrıntılı sektör analizlerini de içeriyor.

Şirketler Makine Öğrenimini (Machine Learning) Nasıl Kullanıyor?

Yapay zeka ve makine öğrenimi yıllardır bilgi teknolojileri sektöründe oldukça büyük bir yere sahip olmasıyla birlikte bugünün öncü şirketleri tarafında kullanımının artması da oldukça geniş bir hacme sahip.

Hepimiz makine öğreniminin iş verimliliği konusunda muazzam bir değişim yarattığı konusunda hemfikir olabiliriz; ancak birçoğumuz hala, gerçek anlamda makine öğreniminin ne olduğu, ne şekilde kullanıldığı ve ne tür yararları olduğu konusunda net bir fikre sahip değiliz.

Öncelikle yapay zeka, makine öğrenimi ve derin öğrenme konusundaki kafa karışıklıklarını giderelim. Derin öğrenme, makine öğreniminin bir alt kümesiyken ikisi birlikte yapay zekanın alt kümelerini oluşturuyor.

Kısaca özetlemek gerekirse yapay zeka, makineler tarafından sergilenen insan zekasıdır, makine öğrenimi de bu zekaya ulaşmak için bir yaklaşımdır ve derin öğrenme de makine öğrenimini uygulamak için bir tekniktir diyebiliriz.

6 Başlıkta Makine Öğreniminin Kullanım Alanları ve Faydaları 

1. Artan Veri Alanı ve Uygun Depolama

Makine öğrenimi elindeki verilerden yola çıkarak kararlar ve sonuçlar üretir, bu veriler bulut teknolojilerinde depolandığında ise ulaşılması çok daha kolay ve güvenlidir. Üstelik bu verileri makine öğrenimi ile sınıflandırabileceğinizi düşünün.

Bugünün şirketleri müşterilerinden ya da şirket içi oluşturdukları tanımlayamadıkları verilerden modeller oluşturup, bu modelleri sınıflandırma için bulut sistemlerine entegre makine öğrenimi çözümleri kullanıyor ve işin etkileyici kısmı, bu verileri yapay zeka desteği ile tanımlı hale dönüştürebiliyor.

Gün içerisinde çok fazla müşteri ile iletişime geçen bir B2C şirketi olduğunuzu düşünün. Günlük müşteri yorumlarının yapay zeka tarafından değerlendirilip, gün sonunda müşterilerinizin memnuniyetini ölçmek, beklentilerini anlamak ve işinizi bu yönde geliştirmek pek akıllıca olmasa gerek.

2. Güvenlik Sistemleri ve Saldırıların Tespiti

Geleneksel ve kurallara dayalı güvenlik sistemlerinin çoğu siber saldırı yöntemlerini tespit edebiliyor olsa da, gün geçtikçe gelişen yeni saldırı modellerine uyum sağlama konusunda yeterli olamadığı zamanlar oluyor. Bu nedenle birçok şirket bugün makine öğrenimi ve yapay zeka çözümlerini güvenlik sistemlerine entegre ediyor.

3. Çalışan Yönetimi

Başarılı bir işletmenin sırrı, çalışanlarında yatar. Eğer çalışanlar için yeterli şartlar oluşmuş ve çalışanların motivasyonu yüksek ise iş otomatik olarak başarıya ulaşacaktır.

Ancak covid-19 gibi beklenmeyen durumlarda şirket çalışan etkileşimi süreçlerini kontrol etmek zor olabiliyor. Bugünün şirketleri bu ve benzeri süreçleri yönetmek, çalışanlarına kusursuz bir çalışma deneyimi sunabilmek için makine öğrenimi çözümlerinden faydalanıyor.

Şirketlerin Korona virüs gibi risk süreçlerinde çalışanlarını bilgilendirmek, bilinçlendirmek, onların sağlık ve psikolojik durumları hakkında gerçek zamanlı bilgi almak ve süreci yönetmelerine yardımcı olmak için hazırlanan yapay zeka destekli risk yönetimi çözümleri mevcut.

4. Veri Girişinin Otomatikleştirilmesi

Tekrar eden ve yanlış girilen veriler şirketler için büyük sorunlar oluşturmaktadır. Manuel olarak yapılan veri girişi ise sürdürülebilir değildir ve yüksek iş gücü gerektirmektedir.

Bu sebeple şirketlerin makine öğrenimi ile veri giriş işlemlerini yapmaları kritiktir. Makine öğrenimi ile otomatik olarak veri girişi zaman ve maliyet tasarrufu sağlarken bir yandan da insan kaynaklı hataların önüne geçmelerini sağlayacaktır.

5. Müşteri Memnuniyetini Arttırma

Makine öğrenimi şirketlerin müşteri memnuniyetini arttırmasını ve onlara daha iyi bir müşteri deneyimi sunulmasını sağlar.

Makine öğrenimi sistemleri müşterilerin önceki aramalarından davranışlarını ve isteklerini analiz ederek doğru müşteri temsilcisini müşterilerle buluşturur.

Bir diğer büyük artısı da maliyet ve zaman tasarrufudur.

Ayrıca şirketler mevcut sistemlerine entegre ettiği sesli asistan, chatbot veya benzeri çözümleri ile ister sesli ister yazılı olarak 7/24 müşteri sorularını yanıtlayabilirler.

6. Veri Analizi ve Tahmini

İşletme ve şirket sahipleri aldıkları kararların hangisinin daha iyi sonuçlar vereceğini öngörebilmek ister. Bunun için de eldeki verilerle birlikte tahminler yürütür, bu tahminler doğrultusunda yatırımlarını gerçekleştirirler. Yüksek işlem hacmi ile yüksek verileri dahi kısa bir sürede analiz edebilen makine öğrenimi çözümlerde iş hayatı süreçlerini daha iyi analiz edebilir ve öngörülerinize değer katabilirsiniz.

New Bilişim Teknolojileri olarak teknoloji bizim işimiz. Sizler de  teknolojik gelişmelerin çığır açacağı ve bunu kullanabilenlerin ayakta kalabileceği geleceğin Akıllı Dünyasında yer almak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

New Bilişim Teknolojileri’ne   0 212 854 00 54 numaralı telefondan veya internet sitesinden  7/24 ulaşabilirsiniz.

New Bilişim Teknolojileri olarak bizler de Coronavirus için sorumluluklarımızı yerine getiriyor ve Maske takıp sosyal mesafeye dikkat ediyoruz. Lütfen sizlerde kendinizin ve Dünyamızın  sağlığı için üzerinize düşeni yapın.

 

Open chat
1
Size nasıl yardımcı olabiliriz ?